17 Mayıs 2012 Perşembe

Matematikle ilgili şiirler




Matematik 

çoğu öğrencinin korkulu rüyası 
Karnede zayıf gelince kahrolur,kararır dünyası 
Daha ilk sınıflarda başlarlar bilmem ne kümesi 
Tavuk kümesi tamam da, bu da neyin nesi 

İlkokulda başağrısıdır havuz ve yol problemleri 
Lisede öğrenciler sevmez polinomları ve denklemleri 
Üslü sayılar,logaritma, cebir, geometri 
İntegral, türev,determinant, trigonometri 

Ispatlar,teoremler,aksiyomlar,hipotezler 
Öğrenci mutlaka bunların birinde tökezler 
Üniversitede bırakmaz bu konular talebeleri 
Mühendis, iktisatcı herkes çekmelidir bu çileleri 

Sanal sayılar,kompleks sayılar,grafikler 
Çoğu öğrenci matematikten bekler 
Test usulü sınavda matematik en zordur 
Sürenin çoğunu bu konular alıyordur 

İşte böyle zehir olur en güzel
 öğrenim yılları 
Ta ki ağarıncaya kadar saç ve sakalları 
Matematik olmadan mühendislik olmaz 
Hesapsız ticarette kasa para dolmaz 

DENKLEMLER



doğal sayılar az gelir bana 

beni ondalık kesirlerle anlat 

çarpma bölme toplama çıkarma 

KÖKLÜ KÖKLÜ
Yeni yeni anlamlar katıyorum bilmediğim şeylere, 
Kelimelerin köküne dalıyorum; 
Köklü köklü yazılar yazıyorum; 
Sonra köklü sayılar aklıma geliyor, 
İğreniyorum... 

Yeni yeni anlamlar sokuyorum ceplerime, 
Cebimi delip düşüyorlar gözlerinin içine; 
Gözlerinin içi, Yusuf kuyusu; 
İçine girdikçe çıkamıyorum! ... 
Ne bir anlam değer kazanıyor, 
Ne köklü sayılar,

SAYILAR GİBİ..
 


sıfırla çarpılan sayılar gibi 
anlamsız kaldım 
iki ve üç bilinmeyenli denklemler gibi 
bilinmezlere karıştım 
hipotenüs kosinüs tanjant kotanjant derken 
aklımı yitirdim 
bana açıları çözülmemiş 
üçgen soruları sorma 
karşımda pozitif sayları 
negatif yapan eksi sayılar gibi durma

Oturup köklü köksüz düşünüyorum... 
Vay anasını, 
Daralıyorum...
iki bilinmeyenli denklemlerle anlat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder