18 Mayıs 2012 Cuma


Matematikle ilgili fıkralar


Kaç Etsin
Bir matematikçi, bir muhasebeci ve bir ekonomist aynı işe baş vururlar. Görüşmeci matematikçiye sorar:
- iki kere iki kaç eder?. Matematikçi cevap verir:
- Dört!. Görüşmeci sorar:
- Kesin dört mü? Matematikçi kendinden emin cevaplar:
- Evet, kesin dört! Matematikçi çıkar ve ekonomist odaya girer. Bu sefer görüşmeci aynı soruyu ekonomiste yöneltir.Ekonomist yanıtlar:
- Ortalama dört eder, yüzde 10 aşağya veya yukari oynayabilir, ama ortalama dört eder!. Ekonomistte de çıkar, muhasebeci odaya girer, aynı soru ona da sorulur.Muhasebeci ayağa kalkar, kapıyı kilitler,panjurları indirir ve görüşmeciye yaklaşarak sorar:
- Kaç etsin istersiniz?
Kopya
Birgün okulda matematik öğretmeni yazılı yapıyormuş kağıtları toplamış ertesi gün Ahmete sen Aliden kopya çektin direk sıfır aldın demiş. 
Bunu duyan Ahmetin babası hocaya sormuş;
- Hocam siz benim oğlumun kopya çektiğini nerden biliyorsunuz demiş. 
Hocada:
- Ali 6. soruya bilmiyorum diye cevap vermiş. Ahmette 6. sorusuna Ali bilmiyorsa ben de bilmiyorum yazmış
5 Aldım
Baba okulu yeni başlayan çocuğuna sorara
-Oğlum dersler nasıl
cevap şöyle gelir
-Beş aldım baba
baba sorar
-Nasıl oldu bu
Cevap:
-Matematik:1
Türkçe: 1
Hayat Bilgisi :1
Müzik:1
Resim:1
toplarsan 5 yapıyor baba
Artı İşareti
Hristiyan ülkelerden birinde yaşayan çocuk hep matematikten sıfır almaktadır. Aileside çocuğu bir faydası olur diye onu katolik kilisesine gönderir. Bundan sonra çocuk hep matematik dersi dahil tüm derslerden hep pekiyi almaktadır. Bunun üzerine ailesi çocuğa sorar:
Ne değişti? 
Çocuk cevap verir: 
- Artı işaretine çivilerle çakılmış adamı görünce durumun ciddiyetini anladım.
Matematik Sınavı
Temelin matematik sınavı vardır ama çalışmamıştır. Arkadaşına gidip dert yanarken hocası gelip ne olduğunu sormuştur. Arkadaşı da Temelin sınava çalışmadığını bunun için çok üzgün olduğunu söylemiştir. Bunun üzerine hoca
- Aman be Temel üzüldüğün şeye bak, benim adım kadar kolay bi sınav olacak.
Temel;
- Adunuz neydu hocam
İki Rahibe
İki rahibe varmış biri matematikçi biri mantıklı... Bunlar bir akşam karanlıkta kiliseye dönerlerken matematikçi rahibe mantıklıya dönerek ;
-Yaklaşık 20 dakikadır bir adam bizi takip ediyor ve gittikçe yaklaşıyor şu anda aradaki mesafe 50 metre, der.
Bunun üzerine mantıklı rahibe bunun tek mantıklı açıklaması olabileceğini ve adamın kendilerine tecavüz edeceğini ve daha hızlı yürümeleri gerektiğini belirtir. Rahibeler daha hızlı yürümeye başlarlar. 2 dakika sonra matematikçi rahibe:
-Adam da hızlandı ve aradaki mesafeyi kapatıyor, şu anda 30 metre arkamızda... 
-O zaman mantık olarak koşmamız gerekir.
Rahibeler koşmaya başlar ve 3 dakika sonra matematikçi rahibe 
-O da koşuyor ve arayı kapatıyor şu anda mesafe 10 metre...
-O zaman mantık olarak bizi yakalayacak birimiz sağa diğerimiz sola saparak kiliseye ulaşmaya çalışalım en az birimiz kurtulur.
Ve matematikçi sağa doğru koşmaya mantıklı sola doğru koşmaya başlar. Matematikçi 20 dakika sonra kiliseye ulaşır ve telaş içinde beklemeye başlar. Aradan 40 dakika geçtikten sonra mantıklı rahibe gelir. Matematikçi sorar ;
-Ne oldu ne yaptın ?
-Adam beni takip etti artık mesafe üç-beş adıma kadar azalmıştı, mantık olarak daha fazla koşmanın anlamı yoktu...
-Eeee...
-Mantık olarak ben durdum adamda durdu.
-Sonra...
-Mantık olarak ben eteğimi kaldırdım oda pantolonunu indirdi.
-Peki daha sonra....
-Daha sonra ne olacak eteğini kaldırmış bir rahibe pantolonunu indirmiş bir adamdan DAHdaha hızlı koşar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder